Luonnontiede
ei tunne evoluutiota
Ihmiskunnan tärkeimpiin asioihin kuuluvat kysymykset:
miksi ja mistä olemme tulleet ja mihin olemme menossa. Mistä saisimmekaan
luotettavaa tietoa nykyajan Some -kulttuurin ja mediavallan sekä myyttien
aikana? Ovathan tieto ja valta syvästi kietoutuneet toisiinsa ja vallankäyttäjien
tulkinnat toimivat tiedon portinvartijoina kuten aiemminkin historiassa –
evoluutiokritiikkiäkään ei ole kuultu julkisessa mediassa.
Tietomme perustuu välittömiin havaintoihimme, ja
luottamus aistiemme kautta saatavaan tietoon on elämän peruselementtejä. Tieto,
tietäminen ja usko sekä tiede tarvitsevat toisiaan. Kysymykset kaiken alusta
perustuvat viimekädessä uskoon. Lisäksi länsimainen sivistys-, oikeus- ja
hyvinvointivaltio
perustuu juutalais-kristillisen teismin hedelmiin samoin kuin tieteen vallankumouksen synty 1500-1700. Valtaosa tieteen isistä olikin hartaita kristittyjä, jotka saivat innostuksensa raamatusta.
perustuu juutalais-kristillisen teismin hedelmiin samoin kuin tieteen vallankumouksen synty 1500-1700. Valtaosa tieteen isistä olikin hartaita kristittyjä, jotka saivat innostuksensa raamatusta.
Elämän ja elävän solun ilmestyminen on myös
ihme. Solun rakenne ja toimintaprosessit ovat erittäin monimutkaisia eikä
geneettisen informaation alkuperästä ole juurikaan tietoa. Kaikkiaan
moniulotteisen informaation alkuperää pidetäänkin tieteen suurimpiin kuuluvana
mysteerinä.
Nykyisin johtava tieteenfilosofia – vain
luonnollisiin tekijöihin pitäytyvä naturalismi - sulkee jo ennakolta Jumalan
tutkimusalueiltaan ja sortuu taikauskoon väittäessään universumin kaikkineen syntyneen
tyhjästä ilman tekijää, syytä tai edes ideaa tulevasta. Universumin ja elämän synty
sekä informaation, älykkyyden ja tietoisuuden kehittyminen puhumattakaan
kokonaisuuden hienosäädetystä ja integroidusta moniulotteisuudesta haastavat meidät
kriittiseen ajatteluun ja tutkimukseen sekä evoluutiomyytin hylkäämiseen.
Eikö evoluutio pitäisi hylätä, kun lähes
vuosisadan laboratoriokokeetkaan – nekin ovat älykästä suunnittelua - eivät ole
löytäneet ratkaisuja edes darvinistiseen ajatteluun lajien kehittymisestä
muusta puhumattakaan?
Ihmisen tietoisuuden ja vapaan tahdon syntymiseen
ei naturalismilla ole edes ideaa tarvittavista algoritmeista. Myöskään arvo- ja
moraalitietoutta ei voi perustella evoluutiosta käsin. Ihminenhän mielletään
evoluutiossa vain kasaksi materiaa ja yhteiskunnalliset seuraukset ovat olleet valitettavasti
sen mukaisia. Informaation, aistihavaintojen ja älykkyyden synty
sekä luotettavuus eivät ole perusteltavissa materialismista eikä evoluutio ole
löytänyt luonnontieteellisiä selityksiä - mekanismit eivät toimi eikä
prosesseja tunneta.
Peruskouluissamme opetetaan kritiikittömästi
evoluutiota välittämättä monista vakavista huomautuksista.
Lastemme ajattelusta suljetaan tieto Jumalasta maailmankaikkeuden luojana. LL Mikko Tuuliranta on tutkinut ja kirjoittanut oppikirjojen lisääntyneestä evoluutioharhasta, jota ei ole juurikaan korjattu tieteellisestä näytöstä huolimatta.
Lastemme ajattelusta suljetaan tieto Jumalasta maailmankaikkeuden luojana. LL Mikko Tuuliranta on tutkinut ja kirjoittanut oppikirjojen lisääntyneestä evoluutioharhasta, jota ei ole juurikaan korjattu tieteellisestä näytöstä huolimatta.
Luonto puhuu vaikuttavasti luojastaan. MMT,
Dos Lennart Saari pitkäaikaisena lintumaailman tutkijana kertoo omassa
puheenvuorossaan, miten lintumaailman ihmeet kertovat omaa vahvaa kieltään
Luojasta.
Evolutionismista on ollut myös tieteelle monia
hidastavia ja jopa haitallisia vaikutuksia. Sosiaalidarvinismin seurauksista tutkimukset
kertovat murheellista tutkimustietoa, kun aikoinaan vammaisia sekä etnisesti
epäilyttäviä ja taloudellisissa tai sosiaalisissa vaikeuksissa olevia ihmisiä ajettiin
pakkosterilisaatioon avioliiton edellytyksenä eri puolella maailmaa. Yleisesti
onkin vaadittu valtiolta anteeksipyyntöä, mutta eikö anteeksipyytäjinä pitäisi
olla myös evoluution edustajat. Evoluution perusta kohtaa yhä kasvavaa
kritiikkiä ja ratkaisemattomia ongelmia. Miten meidän pitäisi suhtautua
evoluutioon ja sen taustalla olevaan materialismiin ja miksi niihin kohdistunutta mittavaa kritiikkiä
ei haluta julkaista ?
Näistä mielenkiitoisista asioista kertovat lisää
FT, VTM Martin Stenberg, MMT, Dos Lennart Saari ja LL Mikko Tuuliranta
Kauhajoen Helluntaiseurakunnassa 14.3.2020 klo 12-16.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti